Självförtroende

Det är många tjejer och killar där ute som lider av dålig självförtroende och självkänsla. Vilket är tråkigt. Men jag förstår er med. Det tog mig, år, att bli den jag är idag. Det tar tid, med det är guldvärt i slutändan. Så här kommer det fyra tips till er:
 
♥ När du ställer dig vid spegeln, så le, ett leende gör så att man blir glad resten av dagen. Le på riktigt. Och säg högt och tydlig. FY FAN VAD JAG ÄR HET! Du kommer säkert skratta åt dig själv. Det gör inget. För skratta gör en människa både glad och lycklig. Sen om du klarar något som du inte trodde, så säger du: FYFAN VAD JAG ÄR BRA!... Fast gillar du inte svära som mig, så går det lika bra och använda andra ord. Det viktigaste är att du peppar dig själv!
 
♥ Klä dig efter vad du känner och tycker är snyggt. Vad andra tycker, det är inte viktigt. Det finns ofta regler hur man ska klä sig på vissa jobb osv. Då måste man använda sig av den "klädkoden"....... Men på din fritid eller om du pluggar. Så får du klä dig exakt som du vill. Gillar du inte modet, nej, då gör du inte det. Jag tror ni fattar vad jag menar.....
 
♥ Acceptera dig själv. Du kommer aldrig kunna vara någon annan i längden, så det är bäst att acceptera sig själv. Det går alltid att förändra sig själv. Men du kommer alltid att vara du. Vem säger att det är fel att vara fet eller smal? Du är inte en bättre person bara för att du väger mer än många andra..
 
♥ Våga säg NEJ, till saker som du inte vill göra. För säger du NEJ, på en gång så slipper du den pinsamma och jobbiga ögonblicken. T.ex. Om din bästis vill att ni ska supa en kväll så vill du inte eller inte får, så säg NEJ på en gång. Du måste inte förklara dig bara för att du säger nej.
 
Jag vet att jag tjatar om, självförtroende, men det är viktigt. Och därför vill jag ge er min erfarenhet och mina tips till er.




Trackback