Mitt hår, hur sköter jag det?

 

I många år så har jag varit korthårig, inte direkt brytt mig om mitt hår. Konstigt, va? Idag är mitt hår bland det viktigaste. Inte bara för att det ska se bra ut, det får absolut inte bli skadat!
Här är mina tips:

Jag kammar håret två gånger per dag, morgonen och kvällen.
♥ Jag duschar håret var andra/tredje dag.
♥ Jag använder bara schampo
♥ En gång i veckan så använder jag mig av ett speciellt schampo och behandling som är till
för skadat och torrt hår.
♥ Färgar inte håret ofta, minst en gång i månaden. Ibland så väntar jag två eller tre månader innan jag färgar.
♥ Plattar inte håret eller lockar mer än nödvändigt.
♥ Använder mig inte av hårgelé, hårspray eller andra sådana produkter mer än nödvändigt.
♥ Klipp håret mer än en gång per år.

Ett till tips till er där ute!
Lägg lite extra pengar på ett bra schampo, och köp schampo som är just för ditt hår. Om du har fett hår så köper du ett schampo efter det. För vi alla har olika hårtyper.

Dem här ”reglerna” eller ”tipsen” är något jag följer jämnt. De är enkla och inte så dyra. För mig fungerar det på!
Här är en hemsida som har bra schampo och även andra hårvårdsprodukter: http://www.bellbox.se/

 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback